Niitä syödään Laurelineilla!

Oon tämän aamun ollut ihan tositositosi kiukkunen. ARGH, kun kiukuttaa.

Lasten kanssa on mennyt ihan hyvin, mutta kun noi muut. Tää on ihan pieni asia, mut silti:

Oon nyt viime aikoina alkanut voimaan vatsani kanssa astetta huonommin. Musta tuntuu, että se pahkura on siellä vatsassa alkanut kasvaa. Syitä ovat, että en pysty oikein enää syömään mitään ilman, että vatsani näyttää ja tuntuu niiiin isolta! Se turpoo ihan pinkeeksi ja sellaiseksi "olen raskaana 5llä kuulla". Niin ollen hengittäminen sattuu ja sitten kylkeen pistelee, niin kuin olisi tehnyt jotain tosi urheilullista! Niin siis sellaista kylkipistoa.

Tätä varten olen nyt maanantaista alkaen yrittänyt vihdoin viimein tavoittaa hoitavaa lääkäriäni. Tämä osottautuikin astetta kinkkisemmäksi asiaksi. Maanantaina kävin katsomassa netissä kirurgisen puhelinnumeroita. Mulla ei siis ole mitään numeroa valmiiksi. Sieltä löytyi yksi, josta ilmoitettiin, että numero ei ole käytössä. Seuraavaksi soita keskukseen, josta kyselen, että mihin numeroon mun pitäisi soittaa. Sain toisen numeron, johon voisi soittaa vasta seuraavana päivänä. Odotellaan. Tiistai-aamuna soitan siihen keskuksesta saamaani numeroon. Siellä on vastaaja: "Olet soittanut ortopedisen ajanvaraukseen. Palvelemme seuraavan kerran keskiviikona 10.10 klo 9-11." Oolrait! Ortopediseen mun ei pitänyt soittaa ja mikä nyt on, kun tiistaina ei sitten vastatakaan??? Ei kun soittamaan vaihteeseen. Sieltä varmistettiin moneen kertaan, että numero on vatsakirurgiselle, eli ihan oikein, vaikka siellä sanotaankin ortopediselle ja että tänään siellä ollaan jossain koulutuksessa, mutta että soita huomenna. Miksei mulle kerrottu maanantaina, että älä sitten soita tiistaina, vaan vasta keskiviikkona???

Tänään olin sitten valppaana heti yhdeksältä ja soitin siihen saamaani numeroon. Jonotin puolituntia, kunnes asin hoitajan puhelimaan. Ihanaa, nyt voin esittää asiani. Reippaana tyttönä alan selittämään ongelmiani siitä, kuinka en pysty oikein enää syömään ja että vatsaa turvottaa ja sattuu ja että voisinko jotenkin päästä puhumaan hoitavan lääkärini kanssa, kunnes... Ystävällinen  (onneksi) hoitaja keskeytti ja sanoi, että tää on nyt ortopedisella ja että nuo kysta eli vatsakirurgiset asiat hoidetaan eri numerossa ja että sen numeron soittoaika on klo8-9. SIIIS HÄH!!!???

Tää oli viimeinen niitti. Pillahdin itkuun ja nyyhkytin hoitajalle, että olin saanut tämän numeron talon henkilökunnalta ja että netissä numerot on ihan päin peppua ja että mä en todellakaan jaksa enää soitella mihinkään, joten antaa olla. Minä odotan sitten, fine! Onneksi hoitaja oli ymmärtäväinen. En toudellakaan olisi kestänyt enää mitään tiuskimista, että koita nyt selviytyä. sain uuden numeron ja tämä vastannut neitonen katsoi tietoni ja sanoi, että jos ei hoitajat pysty huomenna siirtämään jo varattuja aikoja aikaisemmaksi niin mene päivystykseen. Sitten ainakin katsotaan kuinka homma on edennyt.

Mutta kyllä mua kiukutti. Ei se sen hoitajan vika ollut, mutta silti mua kiukutti. Ja kiukuttaa vähän edelleenkin... *pälyilee kulmien alta*

Mutta huomenna uudestaan. Katsotaan pääsenkö läpi ja mitä ne sitten sanoo mulle...